Wednesday, February 1, 2012

::: Saya BUDAK gEN Y :::

                     
        ASSALAMUALAIKUM.. :) seperti biasa sama2 kita bersyukur atas pemberiaan nikmat kesihatan tbuh bdn drNYA..ALHAMDULILLAH.:) baiklah,pernah dengar mengenai peringkat kehidupan sebelum kita mencapai era globalisasi ini?? mungkin pada zaman nenek moyang anda dahulu d pggl sbgai zaman baby boomer iaitu zaman yg tidak celik dgn IT dan teknologi2 canggih,manakala zaman ibu bapa anda ialah zaman generasi X, iaitu zaman kearah IT dan kita sekarang ini hidup sebagai generasi Y krna kita sdh mula mengenali IT dan melihat pembangunan kesan drpd teknologi2 canggih yg direka pd msa kini.. teruja dan bangga kan???








                  



 SEPERTI Biasa jika negara kita mula membangun maka ramai MANUSIA yg sudah bijak mengatur langkah untuk maju kehadapan.semuanya dihujung jari bagi mereka,kerana pelbagai maklumat mudah diperolehi jika dibandingkan mrka y lahir pd zmn bby bmer and mrka y diglar gen X.. gen Y Sekarang lebih maju beranding mrka,ttpi gen Y msa kini juga la y byk melibatkn msl sosial..kenapa hal ini terjadi??? krna mrka salah menggunakan tknologi y ad msa kini..sekarang dunia tnpa smpadan,apa y terlintas di fikiran akn dpt dgn mdh..anak2 muda kini sdg berseronok dgn kemewahan dunia y sementra..jika kita lihat negara kita hr ini,disbbkn tknlogi,mereka mampu menjatuhkan musuh atau lwn mereka dgn mudah..

        Gen Y... kita adala harapan bangsa,kita pembangun islam yg satu.kita bkal memimpin negara dan meletakkan islam yg teratas..itu tgas kita yg sebenar.. kita di kira gen yg celik dan peka dgn peredaran masa serta bijak merebut peluang y ada...kita kini membesar dalam persaingan,kerana rmai y berlumba2 untk mara ke hadapan...!!! bersainglah,tetapi dgn cara yg BERSIH tnpa ada penyalahgunaan kuasa :)

       Negara kita memerlukan kita untk memerintah dgn adil dan saksama.. so its time to do some very dif thinking.. :) kekalkan semangat yg ada supaya kita tdk terlampau obses dgn tknlogi msa kini,tetapi mgnakannya dgn bijak.....:)




                                                                 WE ARE GEN Y


No comments:

Post a Comment