Sunday, February 19, 2012

IBU,APA ERTINYA???

IBU.. satu perkataan yang sangat ringkas,tetapi sangat bermakna.Seorang wanita yang dianugerahkan oleh ALLAH untuk melahirkan zuriat,diberi kekuatan untuk mengandungkan seorang bayi dan seorang wanita yang tidak pernah merungut bila bentuk tubuh badannya mula berubah dek kerana mengandungkan kita. "seorang ibu mampu menjaga 10 orang anak,tetapi seorang anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu" ,..Mereka tidak pernah merengek seperti kita untuk disuapkan nasi,tidak pula menangis meraung hanya minta untuk ditemani.Mereka hanya tersenyum dan memahami bila kita mula bijak berdikari serta mula sibuk dengan kerjaya.Mereka tidak memerlukan wang ringgit dikala tua,TETAPI yang mereka perlukan hanya kasih sayang seorang anak terhadap ibunya..itu sudah memadai. Lihatlah mereka,rambut mereka mula ditutupi dengan warna putih,wajah mereka mula berkedut dan itu menandakan yang mereka sudah tua....... dimana kita???? mengapa tidak sanggup menjaga mereka????? mengapa???? adakah kerana mereka sudah tua???!!!! kalian silap menilai permata syurga ini,kalian sibuk menjaga kerjaya...sehinggakan lupa tanggungjawab sebagai seorang anak,,..!!! seorang anak,syurganya di bawah telapak kaki ibu...layakkah kita ke syurga jika tgjwb terhadapnya tidak pernah kita laksanakan....???


   Ibu... dikala hati sedih mengenang nasib,dikau hadir memberi semangat...kau hadir menemaniku,kau sentiasa disisiku!! jika ada yg datang menanyakan perihal ibuku,dengan bangganya aku akan menjawab " inilah ibuku...dia sumber kekuatanku..." !!!   :) :)


khas buat umi saya ROSMAWATI MOHAMED ZAIN,saya syg umi dan abah sgt2... demi ALLAH... saat ni saya sgt rndukan umi dan abah... sy berdoa semoga ALLAH sentiasa menjaga mereka dan menerima segala amal ibadat mereka ..AMEEN...

No comments:

Post a Comment