Saturday, March 10, 2012

::: Saya nak masuk syurga dengan kalian semua... :::


    Salam... mcm mne iman kalian hari ini? masih sht dibawah jagaan akhlak dan lembayung rahmat ALLAH??? :) :) alhamdulillah kita masih mampu merasai keindahan dunia ni lagi dan masih mampu meneruskan perjuangan bg menegakkan islam yang satu..:) :) bersyukurlah kita kepada ALLAH kerana masih menjaga kita serta sentiasa memberi peringatan kepada kita setiap masa agar kita tidak melupakanNYA.. ...

     Sahabat, ini sekadar perkongsian sahaja mengenai kehidupan seharian kita sebagai manusia..:) :) daripada pemerhatian yg saya lihat sebagai seorang manusia serta yg juga melakukan kesilapan serta dosa yg sama..saya sering kali melihat masjid,surau dan madrasah2 yg berdekatan...untuk apa saya lihat??  perasaan saya terasa sangat sedih bila mana saya mengunjungi rumah2 ALLAH ini,yg mana kehadiran para jemaah tidaklah seperti solat jumaat ataupun solat hari raya... disebalik tirai,saya cuba mengintai soff kaum adam untuk melihat bilangan jemaah yg hadir... tetapi,hati saya sgt tersentuh bila melihat,tidak sampai satu soff yg boleh dibuat..hampir 10 org saban malam dan mereka adalah org yg sama... ALHAMDULILLAH buat mereka yg istiqamah ke masjid... :) :) :) sejuk hati melihat sahabat2 berjalan melangkah ke masjid...

       Lelaki... saya sangat bangga bila melihat lelaki2 pergi ke surau kerana mereka tidak ada alasan untk tidak mengunjungi rumah ALLAH berbanding Wanita yg terkadang mempunyai mslh2 tertntu untuk tdk mgnjungi rumah ALLAH... :) :) tidak salah untk kita cuba ajak rakan2 seagama untk pergi bersama2 mendengar kuliah2 agama di masjid dan berjemaah bersama2... atau mungkin,jika tdk mampu brjemaah dimasjid,memadailah berjemaah bersama2 di bilik..^___^ 

       Jom kita sama2 penuhi ruang legar masjid2 kita.. supaya masjid2 kita hidup dan menjadi tempat kita bersatu hati antara saudara,..:) :) :) Nasihat pada diri saya dan juga sahabat2... jika dalam seminggu kita tak mampu kunjungi selama 7hari berturut kerana bz nak buat asgmnt,kita pergilah hari mggu..:) :) 2hari pn da ok... jnji kita istiqamah slow ye..nanti2 biase la,..^^ jgn biarkan rumah ALLAH itu suram tanpa ada kunjungan..:) :) :) 
     
         Serius saya cakap,bila kita berada dalam rumah ALLAH terasa tersangat tenang serta mslh mula hilang..:) :) dan kita juga dpt jmpa kwn2 baru n dapat berkongsi2 pendapat mengenai perihal agama bersama2..:) alhamdulillah..itu yg saya dapat... saya nak masuk syurga ALLAH, dan saya juga nak sahabat2 sy juga bersama saya... jadi,jom!!!! kita mula berubah menjadi yg lebih baik... :) :) :) :)


~~~ Jangan pandang belakang jika itu hanya membuatkan anda jatuh,sebaliknya pandang kehadapan kerana banyak lagi kejayaan yg menanti... ~~~

No comments:

Post a Comment