Sunday, March 11, 2012

::: Peluang bersama sahabat2 dalam Halaqah ::::

            As salam.. alhamdulillah,hari ni terpilih serta dibukakan hati oleh ALLAH untuk pergi berhalaqah dgn sahabat2..hari ni kami belajar mendalami ilmu agama dalam buku penawar hati.. byk yg saya dapat belajar hari ni, betul kata ustaz2..semakin kita belajar,semakin kita sedar yg kita banyak lagi tidak tahu... ALLAHUAKBAR... Malunye,da la kita ni jahil ilmu agama,then xnak plak berusaha untuk tahu.. tadi halaqah tu buat pas asar..selalunya buat lps subuh..tapi kali ni tkr mse lak,buat pas asr..:) alhamdulillah ramai jgk yg trun..:) :) seperti biase la,jum kehadiran muslimat melebihi jumlah kehadiran muslimin..heheh..kemana perginya muslimin ni ye..hanya dua org je wakil ...huhuhu..xpela,janji ada..:)

        Baiklah sahabat2.. tadi ustaz tu menerangkan mengenai anggota badan kita..kita ada 7 anggota tubuh badan yg melengkapi hidup kita..iaitu mata,telinga,lidah,perut,faraj,kedua tangan dan kedua kaki... anggota ini lah yang akan bercakap di hadapan mahkamah pgdlan di akhirat kelak... apa yg tangan kita lakukan ,mata,telinga dan sebagainya... jika kita melakukan perkara yg baik,maka yg bakal diberitahu oleh anggota2 kita juga amalan yg baik2 sahaja.dan sebaliknya... cuba kita lihat anggota kita,tidakkah kita malu kepadanya??? kita membawa tangan bersama2 untuk pegang benda yg haram sedangkan tangan kita tidak mahu melakukan itu kerana kelak diakhirat tangan itu y akan berbicara... tidakkah kita malu dengan anggota2 tubuh kita sahabat???

         Hati... jika kita ingin membersihkan hati kita,terlebih dahulu bersihkan anggota2 yg zahir supaya hati kita mudah menerima sesuatu yang baik..:) harini saya xsempat pergi ceramah mengenai wanita kerana sy lewat dpt maklumat..huhuhu.tapi tajuk yg dibincangkan sgt menarekk... drpd ape y sy dgr drp shbt2 yg sudi berkongsi mengenai bicara ustzh itu ialah mengenai tulisan... begini shbt, kita kan ada botol i..so di botol i tu kita tulis..saya syg ALLAH dan rasul...then bila kita mnum,perkataan2 itu akan mula menyerap masuk dalam tubuh kita...smbil mnum,smbil kita bce kat botol tu..insyaallah kasih syg terhdp ALLAH dan rasul akan berputik..:) :) :)

          Sambungan drpd halaqah tadi,..ustaz  tu bertanya,dimana ALLAH tinggal kepada kami??? ramai yg menjawab ALLAH ada di arashh.. kerana mereka ada bce didalam al-quran yg mne ayat alquran menterjemahkan begitu,.tetapi itu ayat alquran yg perlu kita fahami sedalam2nya..(sila rujuk pkar untuk mengetahui scra detail) ,..sebenarnya ALLAH tidak ada dimana2.. kerana ALLAH tidak menyerupai makhluk..maksudnya disini ialah.. manusia ada tempat tinggal,iaitu di bumi..jika ALLAH tinggal di arash,maka ALLAH sama dgn mnusiakan..padhl pd hakikiatnya,ALLAH tidak menyerupai mana2 makhluk..:) :)

            Baiklah ini sahaja yg mampu sy kongsi..:) insyaallah halaqah akan diadakan mgu hadapan..so sape yg berkelapangan boleh la join..:) :) salam..

No comments:

Post a Comment