Friday, August 15, 2014

hidup praktikal :)

Alhamdulillah..

tatkala engkau terasa penat sehingga peluh membasahi pipi, airmata menjadi teman seangkatan rasa, serta perasaan menjadi selingan kekuatan .. lihatlah wajah anak2 pelajarmu, tarbiyyah mereka, :)

first masuk lapor diri as a teacher,,.. Allah! pengalaman yang tak dapat dilupakan. memeang sangat teruja dengan sambutan pelajar. dr langkah pertama memang tak berhenti berdebar dan sangat memerlukan kekuatan saat itu. hari pertama (14/7/2014) pelajar berhimpun dalam perhimpunan dan guru2 disambut dengan qasidah. masa tu, tiba detik nak perkenalkan diri. ok berdebar... memang kalah debaran masa PRK nak bertanding dulu. huhu..

skg ni dah masuk sblan saya disini.. memang sangat best dan tidaklah memenatkan.. kerana saya mengajar pelajar f4 sahaja dan mereka semua ibarat kawan bagi saya. mereka sgt membantu dalam apa jua kerja dan sangat focus belajar. okehh..!! lupa.. saya praktikal di salah sebuah sekolah terbaik di daerah hulu selangor iaitu SAMTKKB :) Pelajar2nya cukup mesra dan ramah.. ringan tulang serta sgt menerujakan. ^_^

pengalaman lain yg ada, sekolah ini ada byk aktiviti keagamaan ,.. alhamdulillah rasa jiwa sntiasa hdup dgn biah solehah.. ada usrah, tadarus dan prog2 agama. part cuti, paling best.. memandangkan pelajar2 saya ni tinggal diasrama.. maka kalau otw nak ke KL naik KTM tu mmg sepanjang tu bertembung aja dengan student.. dalam KTM xboleh nk sorok identiti diri.. jauh lagi da pangill.. " ustazaaaahhhh....".. allah,, :) mmg rasa tetibe cam heliza helmi plak.. pemes.. :p kat skola semua guru dipanggil dengan pgln ustazah/ustaz.. takde tecer atau cikgu ..... so now saya ustazah lin..:D

so far mmg sgt best lah disana. smpai xsmpt nk buat keje lain. balik buat RPH dan terus tido . hidup bekerja :D

OKEH.. nanti kita sambung lagi. ada banyak perkongsian menarik .. tu pun if sempat menulis ya ..! :)

semoga berjaya asmalini..^^

No comments:

Post a Comment