Tuesday, September 17, 2013

Tajdid Niat :)

Bissmillahirrahmanirrahim..

" Islam takperlu tubuh kecil ini untuk dijulang, tapi tubuh kecil ini memerlukan islam untuk ke syurga "

Allah, sambil mengelap peluh di dahi.. nafas turun naik, sempat ana gosok2 perut. laparnyaaa.. terasa lapar bila badan mula penat memikirkan kerja. melihat jam dah pukul 3pagi.. Allah, boleh qiam dah ni. Alhamdulillah, sambil pegang beg , memandangkan baru habis setle kerja untuk program esok. ternyata bukan saja2 Allah bagi balik lewat, tido sat..then qiam. Alhamdulillah :)

Ketika kita melihat ramai sahabat2 kita sibuk dengan hal dunia, tanam dalam hati.. Insyaallah aku ingin berehat di syurga. pernah atau tidak anda memberi sedekah rm1? pernah tak terfikir itu adalah pelaburan kita? sebenarnya Allah tak pandang sekerap mana kita buat baik, tapi Allah memandang sejauh mana ikhlas kita berbuat baik. andai kata kita memberi sedekah sejuta tp xikhlas lebih baik kita bg sedekah rm1 tp ikhls kan :)

Melihat sahabat2 yg lain berusaha untuk jadi baik, diri ini juga tersangat jeles. nak jadi baik juga.. Maka, kalau nak jadi baik haruslah melakukan hal2 yang baik juga kan. andai kata kita baik, insyaallah y di sekeliling kita jua baik. Bekerja untuk manusia dan menggerakkan islam ini sebenarnya indah. xcukup tido, xcukup rehat, xcukup duit tu normal. tp org kata, kalau hati ikhlas, duit sejuta melayang pun kita tak rasa apa2. Hebat cinta Allah kan?

Tajdid niat, semoga kaki, tangan, hati, dan seluruh anggota menjadi saksi kita bekerja untuk islam. dan syurga sebagai ganjarannya :)

No comments:

Post a Comment