Friday, September 2, 2011

::: MAkA BAKAL berMULA Lah JiHaD SeOrAnG waNiTa Ini:::

salam.. hari ni sy da mula kemas2kan sket keperluan yg di  nak dbawa ke medan jihad..berat rasa hati,setelah 4bulan sy berehat dr berjihad sebagai seorang pelajar..kini tiba masanya untuk teruskan semula.. untuk berjihad... tidak ada erti senang,pelbagai ujian bkal ditempuhi,tapi ketahuilah ujian itu bakal menjadi pemanis dalam hidup kita kelak andai kita berjaya mengharunginya dgn tabah dan sabar.. sy akui,agak kekok untuk menyesuaikan dri dgn persekitaran di sana,tp insyaALLAH perlahan kita belajar untuk membina,melatih untuk berdikari..usrati sangat memberi galakkan kpd anakanda trsayang ni..umi ckp,jgn risau kat sana sy bkl mendpt kwn2 y baik asal  sy jga perlakuan,akhlak dan iman sy..insyaALLAH umi,lini akan ingat nasihat tu:)

walaupun sy berehat selama 4bulan dirumah, ALHAMDULILLAH masa yg ada tidak sy bazirkan dgn sia2..byk program sy join.. usrah,jadi fasilitator,join ceramah dan belajar jadi usahawati dgn umi sy sendiri:) sy teringin nak lawat umah kebajikan,ALHAMDULILLAH wlaupun xsmpat nak pegi lawat lg tp sy sudah tanamkan niat untuk pegi satu hr nanti..sy tidak mempunyai harta yg banyak,tp sy ingin sekali memberi secebis kasih syg buat mereka yg memerlukan..SUBHANAALLAH,ini anugerah ALLAH yg tiada nialainya jika dibandingkan dgn wang ringit..dalam berjihad sy juga menanamkan untuk membantu..sebenarnya,tidak salah untuk kita mendekati mereka yg kurang berkemampuan wlaupun kita jg byk kekurangan... ukhwah kita bkn hanya skdr yg sepangkat dengan kita..tp dgn semua golongan..

ALHAMDULILLAH,ALLAH itu maha mengetahui segala apa yg kita inginkan..jika niat kita ikhlas lillahi taala,insyaallah bakal terlaksana niat itu..cuma kita prlu byk bersabar dan terus berdoa..:) dalam berjihad,kadang2 kita akan berasa stress,tension,tercabut wayar la..hehe,tp dont worry dear itu salah satu kunci kejayaan.. satu je, jgn asyik mengeluh andai kita sentiasa jatuh..sebaliknya bersyukur dan berusaha..sentiasa berdamping dgn alim ulamak agar kita terjaga dlm islam:) indahnya ukhwah itu andai sahabat2 kita memahami akan islam:) sama2 menasihati dan memberi teguran:)

INSYAALLAH ,4 sept ini sy bkal bertolak ke bumi perak .. 7sept sy bakal mendaftar diri sebagai pelajar yg membawa harapan,keleuarga,negara dan agama.. jihad sy tidak hanya tertumpu sebagai seorang pelajar UPSI shja..tetapi jihad sy sebagai seorang hamba ALLAH juga diteruskan.. ALLAHUAKBAR..:)

Buat para sahabat,keluarga sy sendiri dan sedara mara serta yg mengenali dri ini tlg doakan ana selamat berjuang .. semoga ana mampu berdiri sebagai pembawa bendera mujahidah islam.. INSYAALLAH..selagi nafas sy tidak berhenti,selagi itu jihad sy teruskan..INSYAALLAH...doakan ana..jazakallah..

No comments:

Post a Comment