Thursday, April 4, 2013

Biar Tidak berkopiah, berjubah tapi jejak kaki ke masjid :)

Bissmillahirrahmanirrahim ..:)

Kaifa halukum? Ana sht alhamdulillah, harap semua shbt sht2 jugak ye..^^ this week saya akan balik bercuti selama seminggu kat rumah n insyaallah akan mula my next travel ke kedah dlm 4hari rasenya. :) Allah, mmg rindu lah kat kedah.. 2tahun tglkan kedah y byk kenangan dan jatuh bangun kat sana. kat sana menemui cinta, kat sana merasai ukhwah, kat sana memendam rasa, kat sna merindui mereka2 yg berjuang bersama. Doakan saya selamat sampai ke kedah ye. Insyaallah byk destinasi nak lawat kat sane.. banyak "jemputan" kat sne.. asiff syg kalau saya tak sempat nak lwt rumah2 korg.. :) :) but i'll try jugak utk pegi ^_____^

Si dia dinanti,
tiada paksaan dalam bersahabat,
menanti tidak,
memberi harapan jua tidak,

Bersabar,
Telah Allah tunjuki jalan itu,
Kenapa harus melangkaui jalan y mudah,
Sedangkan jalan Allah itu lurus dan tersusun.

"BIAR tidak berkopiah, berjubah tapi jejak kaki ke masjid" simple words yg ingin dikongsi bersama. kadang kala terfikir, layakkah aku utk org yg soleh sdgkan aku just biase2 je.. proses berusaha ni mmg perlu bykkn pertanyaan agar y terbaik itu kita temui.. :) :) saya tidak kisah yang dihadapan saya ini siapa, namun apa yg saya inginkan bukan si dia hanya tahu memberi nafkah, memberi perlindungan mahupun ape jua kemewahan tetapi yg saya inginkan si dia itu mampu menjadikan saya bidadari syurga.. bidadarinya kelak. Mencari juga seseorang yang mampu memahami tugas saya kelak bukan sekadar seorang isteri,ibu.. namun ad tgjwb lain ( insyaallah hanya yg berada di taklifan y sma shja memahami) .

saya tidak kisah y bernama itu tdk hensem, namun nak lah y sweet.. :) menjadikan keluarga saya keluarganya tnpa mengira status bgaimana keadaan kami. yg pandai berbicara dan menasihati kerana saya suka y bernama itu berani tampil utk bercakap.. yg memiliki daya kesabaran yg tinggi kerana dia harus tahu saya ini wanita dan hatinya suram suram tu banyak .. dan y penting y memiliki agama dan berusaha utk mempelajarinya setiap masa sb saya mmg harus dibimbing dgn asas agama jua.. :) tidak kisah kalau awak tak naik ferari sekalipun, tdk kisah andai awk tak berharta n tak mmpu membawa saya jelajah ke seluruh dunia sklipun.. sebab i noe, semua itu mmpu digapai andai y dibina itu hanya kerana asas agama, maka akan bahagia dan merasai cukupnya hidup bersama .. :)


jatuh cinta itu fitrah, manusia mmg mudah jatuh cinta.. cinta itu suci, tp ia akan menjadi kotor bila kita y mengotorkannya dgn kelalaian dan alpha kita pd ALLAH. Tiada lagi talian dgn Allah, kerana bg kita dia tersgt perfect .. Allah, jauhi kami drpd merasai semua itu. saya berhak utk jual mahal, saya berhak utk memilih dan saya berhak utk tidak memberi harapan kerana saya ada matlamat.. matlamat itu jelas.. ingin bercinta slps kawen :) yes,..! saya tak kisah kalau Allah letakkan jarak antara kita, saya tak kisah kalau bukan masa ini Allah nk pertemukan kita.. kerana sy mnta ALLAH temukan sy bila kita sama2 telah bersedia.. jauh disudut hati saya, sy mmg mnanti hadirnya kamu.. namun, insyaallah doa sbgai pengikat semua penantian.. Entah "siapa" .. kan itu rahsia.. ^_^

Saya anggap masa yg Allah sediakan ini adlh utk saya lebih focus kpd matlamat sy y lain. sy ingin menjadi lebih baik.. ingin mencari ilmu dan travel jauh2.. <3 dan saya sgt memerlukan dia utk lebih memahami kehendak saya, :) Insyaallah, one fine day akan dtg my prince tu kan..^_^

# semua y berlaku adlh atas kehendak Allah.. Alhamdulillah, now sy bhgia dgn keadaan ini.. tidak terikat dan berhak mencri..kerana ummi kata " cuti nanti bawa balik menantu lah sorg, farah dah.. lini bila lagi " .. :) insyaallah ummi.. mungkin masin mulut ummi, seorang cikgu jgk y dia nak.. maka kena carilah cikgu kat cni ..^_^  insyaallah... tak kisah lah cikgu ke doktor.. tp, rasanya cikgu is the best kot.. ^_^

doakan pnjg umur n sempat cri seorang cikgu utk ummi.. <3

No comments:

Post a Comment