Tuesday, June 5, 2012

Ya Allah, Please Help The Poor People...!



Mereka menangis melihat yang lain mampu mencapai mkanan dalam rebutan berjuta manusia,
disisinya ada suara yg menangis keesakkan sambil berkata "abang!! adik lapar..adik lapar"
dengan kesungguhan si abang menerpa masuk untuk mencapai sekeping roti yang dibekalkan oleh pihak yg perihatin.
" dik!! jgn nanges.. abang janji akan berusaha untuk dapatkan makanan tu" !!
demi adikku yg tersayang ak sgup berlapar,asalkn dia mampu kyg seperti kanak2 lain..bisik hati abangnya.





SUBHANAALLAH.. YA ALLAH 

hari2 sy bole makan nasi dan makanan setiap masa ad di hadapan saya..tetapi mereka,terpaksa berebut2 hnya untk mendptkn sekeping roti.

saya bole naik kereta untk menghindari panasnya mentari,tetapi mereka terpaksa berjalan kaki dan menahan kelaparan dalam tangisan,

saya bole belajar dengan selesa tnpa ad seekor nyamuk pn y menggngu,tetapi mereka...tidak mampu ke sekolah dek kerana ketiadaan wang,

saya mampu mengetahui perkembangan dunia dngn mudah,tetapi mereka mundur dengan teknologi canggih dek kerana kesempitan hdup y melanda.

saya mampu pergi kemana jua sy ingn pergi kerana sy ad wang,tetapi mereka terpaksa mengikat perut bagi mencari sesuap nasi... 

YA ALLAH ya RAHMAN,jadikanlah aku hambaMU yg seringkali memikirkan tentang saudaraku y lain,jdkan aku hambaMU yg pemurah dlm membantu saudaraku ini...YA ALLAH,ak bukanlah manusia yg berharta,tetapi aku rela rezekiku separuh diberikan kpd mereka,kerana mereka sgt2 memerlukannya.. 

No comments:

Post a Comment